Just do it!

Just do it!

torsdag 6 mars 2008

Svartvitt...

Japp...då är jag fast igen!
Två månaders paus blev det, och eftersom jag är så ivrig så tog jag, ju bort min gamla blogg Landamót...skulle minsann aldrig blogga mer!
Så är det, var sak har sin tid...och absolut inget jag ångrar.
Lakrits och vit inredning...blir min nystart!
Det blir nog mest vit inredning...men jag knaprar gärna lakrits under tiden jag sitter vid burken.:) Tydligen inte så bra för blodtrycket, men ack. så gott!!
Namnet passar också förträffligt bra med mina tankar, eftersom jag har lite svårt att hitta den gudomliga balansen...= svartvitt..:)

Mina funderingar om livet får likaså bli en del av denna blogg...och ni ska veta att, jag funderar alldeles för mycket!! Jo, det är sant, har faktiskt fått det konstaterat av en "godkänd" domare..:)
Ni är så välkomna att följa min resa...får se hur länge jag finner lugnet den här gången!
Ni som varit här förut, kommer att få massa repris på bilder...bara så att ni vet!
Ni vet också att jag har ingen hög stress tröskel...så den här gången ska det ...bara vara roligt och fullständigt kravlöst..:)
En sida där...dåligt samvete, borde och måste...inte existerar!!
Visst är det skönt när man tar förnuftet tillfånga!

Massa stora kramar...blir min första hälsning i min nya blogg!
Vi hörs snart igen...
Hoppet och tron...två mycket underskattade ord i våra liv.
Hoppet är min största tro...i dagens läge.
Kom ihåg att inte ta något för givet..det är livet alldeles för kort för!

14 kommentarer:

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hallo
Och välkommen tillbaks...
Jag har ju inte bloggat så himla länge, men jag var nog in på din blogg i slutet innan du la ner den.
Jag håller med dig om att det kan bli stressigt ibland, men man får ta det lungt, det ska ju vara kul också, inte en plåga.
Ha en skön helg
Kram Liselotte

inga Heiddal sa...

Sæl elsku svarthvíta hetjan mín!!! Vertu velkomin aftur í veröld hina vandlátu...
Ég bíð alveg róleg eftir andlegum innleggjum þínum sem gáfu mér svo mikið á sínum tíma og nú gefum við hvor annari ráð...Knús til þín frá mér INGA

My White Cottage sa...

Åhhhh, jag blir så glad och lycklig!! Du är tillbaka i bloggvärlden!! :) Jag skrek nästan rakt ut här vid datorn, fick hejda mig då resten av familen fortfarande ligger och sover... *fniss* Jag har verkligen, verkligen saknat din blogg, för att du alltid skriver såååå bra samt för alla underbart vackra bilder! Tänk nu på att ta det i DIN takt, inga krav eller måsten som du själv skriver! Glöm inte det vännen, för jag vill ha dig kvar här nu, länge, länge...

Blev så himlans glad jag också över vårt samtal - jag tror vi lyfter varann! :) Längtar till måndag... ska bli superkul!!!

Ha nu en toppenskön helg och hälsa hela din mysiga familj!

Världens största bamsekram till världens bästa Gúa!!!!

Berglind sa...

gaman að sjá þig hér aftur elsku dúllan mín,þó að maður þurfi að stauta sig í gegnum sænskuna, búin að sakna þín ógeðslega mikið og dreyma þig margar nætur, svo farðu að koma heim sem fyrst.elskaþig.

Skatan sa...

Hej! Så himla kul att se att du är tillbaka!! Välkommen :) Repriser gör aldrig ont. Jag lovar - det blir repriser hos mig med...

Önskar en trevlig helg. I förskott.

Kram.

/Skatan

Karin i Villa Grå sa...

JAAAAAAAAAAAAAAAAA - du är tillbaka! Vad jag har saknat dig, dina texter och dina bilder!

Låt det vara bara roligt, kravlöst och helt på dina villkor, så lovar vi alla att snällt låta dig blogga i din egen takt :-)

Härligt namn på bloggen också! Då tar jag och ändrar i min länklista direkt, så att jag kan besöka dig när jag vill och slipper hamna i ingentinget (där jag har hamnat hela tiden när jag har hoppats på att din underbara blogg skulle återuppstå) :-)

Du har verkligen gjort min dag, nu kommer jag att gå runt hela helgen och småflina *fniss*

Kraaaaaam!

Karin

Katta sa...

Välkommen tillbaka! Mej har du förståss inte sett förut jag startade i Januari,men jag kollade på din blogg lite precis inan du slutade.Tycker Isländska är så otroligt vackert.Ha en bra dag, kram Katta

Sallys hus sa...

Men du lilla älskade vännen!!
Som jag har saknat dig!!!
åååå va jag blir lycklig över att du är tebaks!!!
jag blir aldeles varm.....
tårögd också......fånigt va??
Ta det lugnt den här gången nu då och vet du jag älskar att få njuta över bilderna av ditt vackra hem så jag vill gärna se alla bilder igen och igen......man tröttnar aldrig!!!
ååååå..va lycklig jag blev nu!!!

Massor av kramar och lakrits skickar jag till dig!!
Katarina

Ann-Catrin sa...

Ohhh härliga Goa!!!
Vad jag är GLAD:: sitter här och njuter av dina ord.. och som alla andra säger... ta det nu lugnt.. you know!!
Fick veta av Karin... ohh du har gjort min dag.. du goa!!!
kramar i massor Ann-Catrin

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så kul..aldrig varit os dig förr...är rätt ny i blogg världen, bara bloggat en månad!!!

Ska blikul att följa dg!!

Ha en trevlig helg!!
~~*Kram Milan*~~

Solsjö - Under en vind sa...

Välkommen tillbaka kära vän!!!! Blir så glad att du är här! Du må tro att man saknat dig! Hoppas att din inställning hjälper dig att hålla detta precis vid vad det är! Roligt!!! Vi ser gärna repiser, det måste visa ibland!

Hoppas att en skön helg väntar på dig! Stor kramis!

IKT i min vardag sa...

Hej och välkommen tillbaka!
Har själv bara bloggat i två månader.
Bara ditt härligt namn på bloggen gör att man vill kika in och säga hej!

Trevlig helg!
Hälsningar Linda

Jenny Oak Fae sa...

Jag kan ÄRLIGT säga, att ditt hem är det vackraste jag någonsin sett...är helt förstummad över allt vackert, så OTROLIGT duktig du är på att skapa ett personligt och vackert hem!

Många kramar från Jenny

<3 <3 <3

Nadia sa...

Your blog is very beautiful.
I have all crossed him with great interest.
I will return to find you.
Have you a wonderful day, see you soon
Hugs from Venice _Italy
Nadia